2年目に作成した。1,2年生用の年間授業指導案。先生が、子どもの理解度を確かめながら授業が出来るように作った。授業の始まりには、基本が定着するように、繰り返し学習を毎時間入れている。両方とも、マーシャルの先生には、意識されていない事なので、私が、日本へ帰った後も、マーシャルの先生だけで、そのことが指導が出来るように考えて作成した。

Grade 1(1年生) Grade 2 (2年生)
Getting Ready for Grade 1
Chapter1 Understanding Addition(足し算)
Getting Ready for Grade 2
Chapter1 Addition Facts to 18(18までの足し算)
Chapter2 Understanding Subtraction(引き算)
Chapter4 Addition Facts to 10(10までの足し算)
Chapter2 Subtraction Facts to 18(18までの引き算)
Chapter3 Numbers to 100(100までの数)
Chapter5 Subtraction Combinations(10の合成)
Chapter6 Subtraction Facts to 10(10までの引き算)
Chapter4 Number Patterns(10,5,3,2とびの数)
Chapter9 Times: Days, Weeks, Months
(時間、月、週、日)
Chpter7 Solid Figures(立体図形)
Chapter8 Plane Figures(平面図形)
Chapter10 Exploring Two-Digit Addition
Chapter11 More Two-Digit Addition(2桁の足し算)
Chapter12 Exploring Two-Digit Subtraction
Chapter13 More Two-Digit Subtraction(2桁の引き算)
Chapter13 Building Numbers to 100(100までの数)
Chapter15 Patterns on a Hundred Chart
(10,5,2とびの数)
Chapter15 Making and Reading Graphs(グラフ)
Chapter17 Solid and Plane Figures(立体図形)
Chapter19 Telling Time(時計)
Chapter20 Measuring Length(長さ)
Chapter18 Plane Figures(平面図形)
Chapter20 Length: Customary Units(長さ)
Chapter21 Length, Perimeter, and Area(周りの長さ)
Chapter23 Fraction(分数)
Lesson Progress 学習指導案